نخستين هدف در دنياي خبر ارتباط است

به گزارش ميراث آريا(chtn)،عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي در نخستين همايش راهبردي تعامل با رسانه با بيان اين مطلب گفت:مسئولان روابط عمومي ‌هاي استان‌ها با يک پديده‌اي به نام خبر مواجه هستند .

\"مجيد رضائيان\"افزود:نخستين موضوعي که يک صاحب حوزه خبر بايد بداند اين است که خبر بايد چه تعريفاتي داشته باشد .

وي اضافه‌کرد:دنياي امروز در خبر دچار تغيير شده است و دنياي انفجار اطلاعات است و سبب شده روايت از هر رويداد با واسطه باشد .

رضائيان تصريح‌کرد:در بخش خبر روابط‌عمومي بايد اين نکته را بداند که خبر بايد دو ويژگي داشته باشد يکي در صحنه بودن و ديگري واقعي بودن است .

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي ادامه‌داد:خبر زماني ارزش پيدا مي‌کند که خبر را بي‌واسطه بدهيم و در صحنه خبر خبرنگار حضور داشته باشد .

رضائيان با بيان اينکه روابط‌عمومي‌ها نقش يک خبرساز را دارند ،خاطر‌نشان‌کرد:بايد روايت‌هاي خبر را بي‌واسطه تر کنيم تا با اين روش ارزش‌هاي خبر نزد رسانه و مخاطبان افزايش پيدا کند .

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبائي خاطر‌نشان‌کرد:مديران استاني بايد اين نگاه را داشته باشند که نسبت به رسانه‌ها جريان‌ساز ، مخاطب محور و نگاه دو سويه داشته باشند و از ارزيابي بازخوردها در دو بخش اطلاعات و پيام مطلع باشند .

رضائيان ادامه‌داد:در تمام رسانه‌ها نگاه ما بايد نگاه دو سويه باشد و بايد راه پژوهش‌هاي ارتباطي را باز کنيم تا پژوهش در اين حوزه گسترش يابد ./104



انتهای پیام/

کد خبر 1386120829